piątek, 18 października 2013

Zapowiedź mądrych słów.

Czytając książki, znajduje się wiele mądrych słów, które notuje się w zeszyciku, aby później móc do nich wrócić. Czasem nie chce mi się ich nawet zapisywać, bo są to niekiedy bardzo długie zdania, dlatego też robię po prostu zdjęcie. W swoim zeszycie mam mnóstwo cytatów, które znalazłam. 

Najwięcej mądrych słów można znaleźć w utworach Paulo Coelho. Z pewnością wiele osób zgodzi się ze mną co do tej kwestii. Było ich aż tak dużo, że zaznaczałam je ołówkiem. Niestety, była to książka wypożyczona z biblioteki, dlatego skanowałam wiele stron. Dzięki temu mogę sobie je poczytać. 


Na dobry początek załączam mądry wiersz...


J.Iwaszkiewicz ,,Lato 1932"


Ja tak tylko udaję,
Że się nocy nie boję,
Kiedy w moim pokoju
Przed czarnym oknem stoję.

Aby spojrzeć na niebo,
Siłą przymuszam siebie —
I widzę straszne obłoki
I straszne gwiazdy na niebie.

I drzewo takie czarne,
Co rośnie niedaleko,
Gdy schowam się do łóżka,
Zostaje pod powieką.

Przyciskam się do piersi
Twojej, gdzie serce śpiewa,
A w nim prawdziwe szemrzą
Spokojne noce i drzewa


                                                               ...i zdania z książki Paulo Coelho.


,,Życie duchowe nie jest niczym innym, jak właśnie miłością.

 Kochać wcale nie znaczy czynić dobro, wspomagać czy też chronić kogoś, bowiem w ten sposób traktujemy bliźniego jak zwykły przedmiot, zaś siebie samych postrzegamy jako istoty mądre                 i szlachetne.
 A to nie ma nic wspólnego z miłością. 
Kochać - znaczy połączyć się z drugim człowiekiem i dostrzec w nim iskrę Boga."
 Brat Tomasz Merton.
Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Bardzo byłoby mi miło gdybyś po przeczytaniu mojego posta napisał/-ła komentarz : )
Na pewno odwiedzę również twój blog. Pozdrawiam : >

Copyright © Książkowy i filmowy zawrót głowy | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com