wtorek, 22 października 2013

Ciekawe słowa - zapowiedź

Dużo jest dziwnych, często niezrozumiałych słów na świecie. Spotyka się je w telewizji, radiu, internecie, ale również w książkach, czyli tym co nas interesuje najbardziej. Planuję co jakiś czas przedstawiać kilka słów, które nie zawsze rozumiane. Żeby nie zanudzić, będę je wstawiać na tablicę co jakiś czas, nie codziennie. Przede wszystkim w swoim blogu skupiam się na literaturze, ale również na tym co z nią związane. 
Często tak mam, że jak czytam książkę to natknę się na jakieś słówko, którego nie znam, albo znam, ale nie umiem powiedzieć co to jest. Z takimi słowami zetknęłam się przede wszystkim w książkach Małgorzaty Musierowicz.
W postach będę zamieszczała słowa przeze mnie zapisane na skrawkach papieru, ale także takie, które znalazłam w internecie. Do wyjaśniania tych pojęć będę korzystała z tradycyjnego słownika wyrazów obcych z roku 1980, ale również z internetowej wyszukiwarki. 
Poniżej przedstawiam pierwsze cztery słówka. 


Demagogia - oddziaływanie na uczucia i nastroje polityczne lub społeczne nie uświadomionych mas przez nierealne obietnice, pochlebstwa itp. dla osiągnięcia własnych celów; wszelka akcja obliczona na łatwy efekt.


Degrengolada - upadek moralny lub materialny, obniżenie się poziomu moralnego, staczanie się.


filister - człowiek ograniczony, małostkowy, obojętny na dobro ogółu, bez wyższych aspiracji.


analgezja - zjawisko zniesienia czucia bólu.
Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Bardzo byłoby mi miło gdybyś po przeczytaniu mojego posta napisał/-ła komentarz : )
Na pewno odwiedzę również twój blog. Pozdrawiam : >

Copyright © Książkowy i filmowy zawrót głowy | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com