piątek, 16 maja 2014

Mądre słowa cz. 37

,,Umieć żyć to:
żyć lekko bez lekkomyślności,
być wesołym bez swawoli,
mieć odwagę bez brawury,
zaufanie i radosną rezygnację."
T.Fontane

,,Umieć żyć to najrzadziej
spotykana umiejętność na świecie."
O.Wilde

,,Wszystko, co doskonałe,
dojrzewa powoli."
A. Schopenhauer

,,Wszystko, co nieznane,
wydaje się cudowne."
Tacyt

,,Żyć [...] to znaczy walczyć."
Seneka Młodszy

,,Życie to sztuka wyciągana wystarczających
wniosków z niewystarczających przesłanek."
S.Butler
Udostępnij:

4 komentarze:

  1. Najbardziej przemawiają do mnie słowa Tacyta...

    OdpowiedzUsuń
  2. "Żyć [...] to znaczy walczyć" przemawia do mnie najbardziej. Walczy się praktycznie o wszystko. Oceny, szczęście, o wszystko.
    Zaskakujący jest fakt, jak cytat potrafi pobudzić umysł do rozmyślań ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadam się w zupełności. Uwielbiam wyszukiwać i czytać mądrości. Jak wspomniałaś o rozmyśleniach to przypomniało mi się, że często gdy czytam książkę, w której bohaterzy uczą się, wypełniają sumiennie swoje obowiązki to mam ochotę, albo się pouczyć, albo posprzątać w pokoju : )

      Usuń
  3. Lubię te Twoje mądre słowa :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo byłoby mi miło gdybyś po przeczytaniu mojego posta napisał/-ła komentarz : )
Na pewno odwiedzę również twój blog. Pozdrawiam : >

Copyright © Książkowy i filmowy zawrót głowy | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com