piątek, 29 listopada 2013

Harry Potter



Harry Potter...

Bardzo znany bohater powieści J.K.Rowling. Są to książki fantasy. Jak wiadomo, ja za takimi książkami nie przepadam, ale przygody Harrego bardzo mnie zaciekawiły. Gdy był tzw. ,,szał" nie interesowałam się tymi powieściami. Gdy moja mama czytała Harrego to nie zwracałam na to uwagi, bo od początku byłam przekonana, że skoro nie lubię takich książek to one mnie nie zaciekawią. 



Pewnego pięknego lata zaciekawiono mnie filmami na podstawie powieści J.K.Rowling. I właśnie to zachęciło mnie do przeczytania książek o przygodach Harrego i jego przyjaciół. Siedziałam sobie w fotelu i zatapiałam się w świat magii. Cały czas kibicowałam czarodziejom w walce ze złem. 

Harrego Pottera poznajemy w pierwszej części. Mieszka on wraz z ciotką, wujem oraz ich nieznośnym synem, który nic nie robi tylko się objada. Harry zajmuje małe pomieszczenie pod schodami. Pewnego dnia dostaje z Hogwardu, że został przyjęty do szkoły. Wtedy to dowiaduje się, że jest czarodziejem, a jego wujostwo zwykłymi mugolami. W momencie przekroczenia drzwi szkoły zaczynają się jego przygody...






Niestety żegnamy się z nim w ostatniej części. Wtedy to decydują się losy bohaterów. Dowiadujemy się m.in.


Czy zwycięży dobro czy zło?
Czy Hermiona i Ron będą razem?
Z kim zwiąże się Harry?







Niestety nie udało mi się przeczytać wszystkich dzieł, ale w najbliższym czasie to się zmieni. W kolejce do czytania czekają na mnie dwie ostatnie części : )


A co wiemy o autorce?


Joanne Kathleen Rowling, właśc. Joanne Murray – angielska pisarka, autorka serii Harry Potter. Z wykształcenia filolog klasyczny.
Przed publikacją Harry’ego Pottera i Kamienia Filozoficznego jej wydawca, Bloomsbury, zasugerował, aby podpisać książkę inicjałami, dodając drugie imię. Rowling wybrała imię swojej babci Kathleen, chociaż sama nigdy go nie nosiła. W ten sposób powstał pseudonim „J. K. Rowling”. Obecnie nazywa się Joanne Murray, po mężu.Sama o sobie mówi „Jo” i dodaje, że w dzieciństwie pełnym imieniem zwracali się do niej tylko ci, którzy byli na nią źli.

Harry Potter:

- Harry Potter i Kamień Filozoficzny 
Harry Potter i Komnata Tajemnic  
Harry Potter i więzień Azkabanu  
Harry Potter i Czara Ognia  
Harry Potter i Zakon Feniksa 
Harry Potter i Książę Półkrwi  
Harry Potter i Insygnia Śmierci 


Zaczytaj się w Harrym!


Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Bardzo byłoby mi miło gdybyś po przeczytaniu mojego posta napisał/-ła komentarz : )
Na pewno odwiedzę również twój blog. Pozdrawiam : >

Copyright © Książkowy i filmowy zawrót głowy | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com