niedziela, 23 marca 2014

Asnyk

Któregoś dnia odczułam potrzebę poczytania sobie wierszy. Takim własnie sposobem trafiłam na kilka pięknych wierszy Adama Asnyka. 
Kiedy jestem nad morzem, zawsze zaglądam do miejsc, gdzie można kupić książki. No i właśnie w ten sposób natknęłam się na tomik poezji Asnyka. Piękne wydanie ; ) W przyszłości mam namiar ukazać moją kochaną biblioteczkę, a więc z pewnością ten tomik zobaczycie ; )

A teraz troszkę poezji ... :D

,,Między nami nic nie było"

Między nami nic nie było!
Żadnych zwierzeń, wyznań żadnych,
Nic nas z sobą nie łączyło
Prócz wiosennych marzeń zdradnych;

Prócz tych woni, barw i blasków
Unoszących się w przestrzeni,
Prócz szumiących śpiewem lasków
I tej świeżej łąk zieleni;

Prócz tych kaskad i potoków
Zraszających każdy parów,
Prócz girlandy tęcz, obłoków,
Prócz natury słodkich czarów;

Prócz tych wspólnych, jasnych zdrojów,
Z których serce zachwyt piło,
Prócz pierwiosnków i powojów
Między nami nic nie było !

,,Bez granic"

Potoki mają swe łoża -
I mają granice morza
Dla swojej fali -
I góry, co toną w niebie,
Mają kres dany dla siebie,
Nie pójdą dalej !

Lecz serce, serce człowieka,
Wciąż w nieskończoność ucieka
Przez łzy, tęsknoty, męczarnie,
I wierzy, że w swoim łonie
Przestrzeń i wieczność pochłonie
I niebo całe ogarnie."

Udostępnij:

7 komentarzy:

  1. Znam wiersz "Między nami nic nie było", piękny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też kojarzę ten wiersz. Nad morzem w jednej miejscowości tez mam ulubioną ksiegarnię- tanio i nieraz jakie perełki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kojarzę ten wiersz - piękny <3

    OdpowiedzUsuń
  4. w moim przypadku wiersze to zbyt wzniosły sposób postrzegania świata i mój umysł rzadko kiedy je ogarnia ;)
    czekam jednak na prezentacje twojej biblioteczki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię "Między nami nic nie było" :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo byłoby mi miło gdybyś po przeczytaniu mojego posta napisał/-ła komentarz : )
Na pewno odwiedzę również twój blog. Pozdrawiam : >

Copyright © Książkowy i filmowy zawrót głowy | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com