niedziela, 21 czerwca 2015

,,Mroczny trop" Alex Kava


Tytuł: ,,Mroczny trop";
Autor: Alex Kava;
Ilość stron: 319
Wydawnictwo: ,,Mira"

,,Amerykańska Straż Wybrzeża zatrzymuje na wodach Zatoki Meksykańskiej statek rybacki, który może przemycać narkotyki. Jak zwykle służbom pomaga Ryder Creed ze swymi najlepiej wyszkolonymi psami poszukiwawczymi. Jednak pod pokładem statku znajdują tylko grupkę przerażonych dzieci.
Tymczasem agentka FBI Maggie O'Dell prowadzi dochodzenie w sprawie serii morderstw. Wszystkie ofiary torturowano przed śmiercią. Maggie podejrzewa, że to dzieło jednego zabójcy.
Ścieżki Maggie O'Dell i Rydera Creeda znów się krzyżują. Odkrywają razem tajemnice, które stają się zagrożeniem dla nich i ich bliskich. Zwłaszcza gdy pod opiekę Creeda trafia nastoletnia Amanda, zmuszana przez kartel do przemycania kokainy.
Kiedy bandyci atakują Maggie, a potem Hannę, wspólniczkę i przyjaciółkę Creeda, Creed przygotowuje zasadzkę. Wie, że wynajęci mordercy już wkrótce po niego przyjdą."



Tym razem porwałam do czytania książkę Kavy. Po ostatniej części ciekawa byłam jak ułożą się relacje między Maggie a Ryderem. 
Z początku czytałam tę pozycje z mieszanymi odczuciami. Nie byłam zachwycona fabułą. Według mnie było za dużo wątków. Przerażone, znalezione na statku dzieci. Przewożenie kokainy w żołądku. Wyławiany trup z karaluchami wychodzącymi z ust. Skorpiony. Pająki. Na początku nie wiedziałam jak to połączyć. Natomiast warto było czekać. Akcja rozkręciła się i pochłonęła mnie. Zakończenie było zaskakujące             i wprawiło mnie w osłupienie. Czyli tak jak być powinno. Natomiast byłabym bardziej zadowolona, gdyby zakończenie zostało trochę bardziej rozwinięte. 
W książce poruszono druzgocący problem porzuconych dzieci. Matka Amandy wybrała kochanka, a nie własną córkę. 14-letnia dziewczyna pogubiła się i trudniła się przemytem narkotyków. Połykała wiele baloników z kokainą. Zszokowały mnie słowa Amandy, które zacytuję: ,,Wolałabym raczej połknąć baloniki z kokainą, niż żeby chłopak matki wsadzał mi znów do buzi swojego wacka." Ukazano również szczerość serca. Amanda zwróciła się o pomoc do Creeda i uzyskała ją. Mógł odmówić. Przez to groziło mu niebezpieczeństwo. Mimo wszystko zaryzykował. Kierowały nim ludzkie odruchy, ale nie każdy podjąłby takie ryzyko. 
Pomimo wszystko mam mieszane uczucia co do tej książki. Numerem jeden jest i pozostanie Coben.       Jest ktoś lepszy? :)


Książka bierze udział w wyzwaniu 2015r.:
- więcej niż 215 stron;
- autorem jest kobieta;
- autor pod pseudonimem;
- główny bohater ma imię na tę samą literę co ja;
- akcja nie dzieje się w Europie.


Pozdrawiam :)
Udostępnij:

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię całą serią o Maggie O'Dell ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kave nadal mam na liście autorów do poznania. Jedna leży na półce, ale jakoś mi do niej nie jest po drodze. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poznałam całkiem niedawno prozę Kavy i bardzo przypadła mi do gustu. Chętnie więc przeczytam i tę książkę.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo byłoby mi miło gdybyś po przeczytaniu mojego posta napisał/-ła komentarz : )
Na pewno odwiedzę również twój blog. Pozdrawiam : >

Copyright © Książkowy i filmowy zawrót głowy | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com