środa, 14 września 2016

,,Ściśle tajne" Alex Kava



Tytuł: ,,Ściśle tajne"
Autor: Alex Kava
Ilość stron: 335
Wydawnictwo: ,,HarperCollins"

To już moje kolejne spotkanie z przygodami ciekawej pary bohaterów - Maggie O'Dell i Rydera Creeda. Tym razem również będzie dane im pracować w trudnych warunkach. Będą starać się rozwiązać zagadkę narażając własne życie.

Maggie zostaje poproszona przez swojego przyjaciela, Bena, aby przyjrzała się tajemniczej sprawie. W Karolinie Północnej trwa ulewa, a grunt osuwa się. Lawiny błotne niszczą wszystko co napotkają na swojej drodze. Nie ma już śladu po drzewach, a nawet domach mieszkalnych. W trakcie akcji ratowniczej zostają odnalezione zwłoki mężczyzny, który z pewnością nie zginął z powodu warunków atmosferycznych. Został zastrzelony, a okoliczności jego śmierci owiane są tajemnicą. Wiele ludzi nie chce, aby zagadkowa śmierć została wyjaśniona. Nie jest to jedyny zgon w niewyjaśnionych okolicznościach. Na miejscu osuwisk znajdował się ośrodek badawczy, który zajmował się ściśle tajnymi badaniami. Były tam obecne śmiercionośne substancje, które mogą narazić na niebezpieczeństwo obywateli. Okazuje się, że od wielu lat prowadzone były tajemnicze eksperymenty naukowe. ,,Wypuszczano" na światło dzienne substancje zagrażające życiu obywateli. Oczywiście nie byli oni świadomi czyhającego niebezpieczeństwa. Poddawano również służących w armii różnym testom, których po latach gnębiły skutki uboczne. Wielu weteranów cierpiało na różne schorzenia, których przyczyny można doszukiwać się właśnie w tych testach. Maggie ma za zadanie rozwiązać tę zagadkę, ale jak ma to zrobić gdy wiele osób nie udziela jej odpowiedzi na zadawane przez nią pytania? Maggie na miejscu spotyka Rydera, który stara się odnaleźć poszkodowanych. Wspólnie narażają własne życie, aby dojść do prawdy. Nie jest to takie proste. Jak można doszukiwać się prawdy, gdy ludzie nie chcą współpracować?

Podsumowując.
,,Ściśle tajne" to ciekawy thriller, który odpowiednio zapewnia wiele emocji. Natomiast mnie ta książka  nie zachwyciła. Udało mi się znaleźć wiele zalet, ale również wad. Najbardziej nie podobało mi się zakończenie. Nie lubię nie do końca wyjaśnionych spraw. Autorka pozostawiła nutkę niepewności i zastanowienia. Prawdopodobnie taki był jej zamysł, ale do mnie nie przemówił. Wolałabym, aby zagadka kryminalna była wyjaśniona do końca. Poniekąd została rozwiązana, ale nie w sposób w jaki oczekiwałabym. No cóż, nie można mieć wszystkiego. Nie będę oceniała tej książki całkowicie negatywnie. Bardzo lubię książki Alex Kavy i cenię sobie jej twórczość. Nie jest to moje pierwsze i na pewno nie ostatnie spotkanie z jej thrillerami. Ciekawa jestem jakie jeszcze losy czekają Maggie, Rydera i jego czworonożnych przyjaciół. Z niecierpliwością wyglądam za kolejną częścią. 

Pozdrawiam serdecznie :)

Przeczytane przeze mnie książki Alex Kavy -> klik


Udostępnij:

3 komentarze:

  1. Czytałam ostatnio tej autorki "Dotyk zła" - ciekawe, ale momentami nudne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę na półce, ale jakoś zebrać się nie mogę, należy ona do grona moich "półkowników". Może jednak w najbliższej przyszłości się uda :)

    Pozdrawiam
    Sylwka z unserious.pl

    OdpowiedzUsuń

Bardzo byłoby mi miło gdybyś po przeczytaniu mojego posta napisał/-ła komentarz : )
Na pewno odwiedzę również twój blog. Pozdrawiam : >

Copyright © Książkowy i filmowy zawrót głowy | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com