poniedziałek, 14 sierpnia 2017

,,Granice szaleństwa" Alex Kava


Tytuł: ,,Granice szaleństwa"
Autor: Alex Kava
Ilość stron: 352
Wydawnictwo: ,,HarperCollins"


   To moje kolejne spotkanie z twórczością Tej autorki. Tym razem mój wybór padł na ,,Granice szaleństwa". Książkę czyta się szybko i z ciekawością. Już w połowie miałam swój typ, jeśli chodzi o mordercę. Byłabym niezadowolona z lektury, gdyby moje przypuszczenia ziściły się. Gdyby rozwiązanie zagadki było takie proste jak myślałam. Natomiast końcówka może mnie nie zachwyciła, ale również nie rozczarowała. Ale może zacznijmy od samej fabuły.

Do Maggie O'Dell dzwoni przyjaciółka, pani psycholog. Ma problem, gdyż martwi się o jedną ze swoich pacjentek. Zwykle przychodziła na spotkania w umówionym terminie. Tym razem nie pojawiła się i nie ma z nią kontaktu. Przed zniknięciem zostawiła Gwen Patterson niepokojącą wiadomość. Potrzebowała rady, a ona była w owym czasie nieosiągalna. Maggie pomimo swojego urlopu wyjeżdża do Connecticut w poszukiwaniu pacjentki Gwen. W kamieniołomach znaleziono zakopane beczki, w których schowano części ludzkiego ciała. Odkrycia dokonał między innymi starszy pan, którego pies przyniósł kość do domu. Mężczyzna ma początki alzheimera i czasem zapomina jak wykonuje się codzienne czynności. Pewnego dnia dokonuje odkrycia, które całkowicie zaburza jego poczucie bezpieczeństwa. To co odkryto w kamieniołomach to nie jedyne zwłoki, które znaleziono. Seryjny morderca wciąż jest na wolności, a Maggie O'Dell stopniowo buduje profil psychologiczny sprawcy. Pytanie tylko czy zdąży schwytać mordercę. Jakie czeka ją niebezpieczeństwo? 

Nie będę porównywała książek Alex Kavy i Harlana Cobena, bo moje wrażenia z lektury byłyby inne. Należy zauważyć, że cenię obu autorów, ale Coben wciąż jest jednym z moich ulubionych pisarzy. Całe szczęście, że trochę książek jeszcze przede mną. Wracając do Kavy, podobała mi się ta książka. To napięcie z jakim czyta się kolejne strony i nie ma się pojęcia co może spotkać nas za ,,rogiem". Zagadki nie udało mi się rozwiązać, ale nie będę przeżywać tej kwestii. Cieszę się, że rozwiązanie zaskoczyło mnie, bo tak własnie powinno być. Z czystym sumieniem mogę zachwycić do lektury, ale muszę zaznaczyć, że zachwycona nie była.


Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Bardzo byłoby mi miło gdybyś po przeczytaniu mojego posta napisał/-ła komentarz : )
Na pewno odwiedzę również twój blog. Pozdrawiam : >

Copyright © Książkowy i filmowy zawrót głowy | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com